28 April 2011

Roheline mantel

Või ma ei teagi, ehk õigem on öelda sellise asja kohta jakk..
Nimelt lasin omale kunagi ammu-ammu õmmelda rohelise kevad-sügis mantli. Sel ajal olid moes printsesslõikelised rõivad. See värv meeldis mulle hullpööra (ja meeldib jätkuvalt). Kunagi ma kandsin seda mantlit ikka usinalt, kuniks tulid uued lemmikud peale ja see jäi kappi seisma.
Eelmine hooaeg tuli mõttesse, see mantel/jakk uuesti üles vuntsida, et taas seda kanda saaks. Ma ei tea, kas mu käed on viimaste aastate jooksul pikemaks kasvanud, ent seda selga proovides ei meeldinud mulle mitte üks raas varrukate pikkus - need olid lihtsalt lühikesed...  Lisaks sellele, et mul tuli välja nuputada, kuidas varrukaid pikemaks saada, oli vaja seda veits ka puusast laiemaks saada (aastad on teinud oma töö :D). Kuna mantlil oli päris palju tepinguid, läksin kõigepealt Karnaluksi niidijahile, et oleks ikka sama tooni ilus roheline niit. Kui niit ostetud, jäi asi toppama... sest eelmine aasta tulid soojad ilmad nii kärmelt peale, et mul polnud motivatsiooni seda enam õmmelda.
Nüüd olin tubli, võtsin selle taas kapist välja ja tegin värskenduskuuri lõpuks ära.

Töö käik:
* lõikasin vööjoonest manli katki
* lõikasin alumise osa ülemisest servast u 10 cm maha (tegin sellise arvutuse, et alumise nööbi ja manti ülemise osa nööbi vahe oleks see õige kaugus, et ei peaks uusi nööpauke tegema)
* õmblesin alumise osa paanide ülemisi õmblusi natuke rohkem kokkupoole, et mõõdult ülaosaga klapiks (sellega sain puusajoonele vajalikku laiust juurde - no seda tegelt ei olnud ka palju vaja :))
* panin alumise ja ülemise osa õmblustest kohakuti ning õmblesin mantli taas üheks tükiks kokku tagasi (mugav oli ka see, et alumine äär oli kenasti õmmeldud ja seda enam uuesti tegema ei pidanud)
* allesjäänud 10 cm jupist lappisin kokku varrukatele pikendused ja õmblesin need varrukatele otsa
* ühendasid taas varrukad voodriga ning teppisin alumise ääre õmblustega läbi - minu jaoks läks nii neid ühenduse õmbluskohti rohkem peitu
* õmblesin küljeõmbluste juurde/vahele taskud
* õmblesin voodri uuesti kokku
* õmblesin voodriõmblusele peale pitsiriba, et ühenduskoht ilusam oleks.
Valmis!


It is my old-old jacket, that was waiting in the wardrobe for some time. I needed to add some length to the sleeves, because they where kind of to short for me. And it was also a bit narrow from the hips... So I cut it half, then cut about 10 cm of. Made some corrections on the horizontal seams and sewed the two parts back together. Then used the "leftovers" to add some length to the sleeves.
There is one cute thing more in my wardrobe now!

4 comments:

Lemmi said...

Nendele vandele lemmikutele on ikka tore uut elu sisse puhuda ja saab jälle kanda. Väga vahva!
Päikest!

Sinitihane said...

Kompliment! Kõlab paraja pusimisena, aga tulemus on seda väärt!

Maarit said...

Aitäh teile! :)
Tõesti on tore vanale asjale taas elu sisse puhuda ja kanda. Lisaks on selline tunne nagu oleks korraliku summa raha ka kokku hoidnud (no ei pidanud uut mantlit ostma :D)

Sinitihane, tegelikult ei olnud nii väga pusimine midagi :) See kättevõtmine, et nüüd hakkan õmblema, oli ikka oluliselt pikem protsess.
Ent samas, ma sellist tüüpi, et mõtlen kõik detailid enne peas läbi ja siis kui asi on mõttetes paigas, asun tegutsema.

Anonymous said...

See värv on tõesti kena. Kevadel muideks peavadki riided värvilised olema, muidu võib tolmupilvede sisse ära kaduda :)

E.

Related Posts with Thumbnails