22 January 2011

Vanad teksad = uued padjad

Mõte, et teha vanadest teksadest padjakate, oli juba väga ammu. Nuputasin vaid, et kuidas peaks seda teostama. Kui Craftwerkis ilmus selle õpetus, oli selge, et saab küll teksadest padjakatet teha.


Kuid alustasin nende tegemisel hoopis teisest asjast, nimelt kaunistustest. Mul oli mõte, et kui ma õmblen kokku suured tükid, siis võib sinna peale midagi põnevat õmmelda. Seega kudusin valmis mitu erinevat "proovilappi".


Motiivide kudumisel kasutasin ära kappi seisma jäänud suure rulli heegelniiti, vardad olid miskit 1.75mm
Ringikujuline muster - STOR RUND DUG umbes esimesed kolmkümend ringi
Ruudu muster - Quilt
Tuleb tunnistada, et nii peenikeste varrastega kudumine (eriti veel puuvillase hegelniidi kudumine) pole just kõige toredam tegevus. Ent samas, tulemus tuli väga, väga kaunis.


Kui "kaunistused" olid valmis kootud (eelmise aasta märtsis), jäi asi kuidagi seisma... Nüüd kapist lukku otsides jäid mulle vanad teksapüksid lõpuks taas ette. Peale seda, kui olin lukud maha harutanud, jätsin teadlikult need toanurka maha, et ma neist võimalikult kiiresti ikka padjakatted ära teen :)


Seisid nad seal toanurgas kaks õhtut, seejärel lõin käärid sisse. Kuna ei soovinud väga väikestest tükkidest padjakatteid kokku lappima hakata, lõikasin kõigil kolmel paaril sääre osa (kuni põlve alla) maha ning lõikasin välja ristkülikud ja asusin õmblema.


Õmblemine võttis tegelikult olematu aja, arvestades just seda, et kui kaua ma olin mõelnud, et võiks teha. Ning lõpuks oli vaja veel "proovilapid" peale õmmelda ja valmis!
Kaunistust oli vaja ka seetõttu, et ühed teksad olid natuke määrdunud, mis pesuga ka puhtaks ei läinud, seega oli vaja plekiga koht ära katta.
Nende patjade juures oli vaja poest osta vaid lukud, kõik muu oli kapist leitud materjal.

7 comments:

Sinitihane said...

Väga lahedad padjakatted!
Suurepärane "vanast-uus"-idee!

Triinu said...

Toredad padjakatted! Kootud osakesed mõjuvad nii romantiliselt :)

Maarit said...

Aitäh teile!

Minu meelest lisab ka see kootud detail seal peal pehmust või natuke romantilisemat hõngu.

Helen said...

Nii lahedad padjad :)

Maarit said...

Tänud Helen!

Kata said...

Nii vahvad, eriti need kootud motiivid. (:

Maarit said...

Aitäh, Kata!

Related Posts with Thumbnails