26 December 2010

Sinisekirju kampsun

Avastasin, et oma viimast kootud kampsunit ei olegi siin veel näidanud. Tegelikult küll väikest osa sellest oli näha ühes aprillikuises postituses.
Muster pärit DROPSi leheküljelt. Vaatasin ka järgi, et kampsun oli mul juba 04.aprillil valmis (mis ei tähenda, et ma seda kevadel kandud oleks).


Lõngad:
Fabel nr 910
Austermann Royal , beež nr 6
Varras 3,5 mm
(ja kuna see nii ammu valmis, et mäleta ma enam täpseid lõngakulusid)


Põnev oli kududa lühendatud ridadega ja ühelt küljelt teisele. Täiesti teistmoodi valminud kampsun, kui ma seni neid olen teinud. Ent kui kampsun valmis sai ja oli juba kokku õmmeldud, selgus, et varrukad on mulle õige pisut kitsad. Täpselt nii palju, et kampsun oli seljas ebamugav (nüüd targem, et lisaks vöö- ja muudele mõõtudele, pole paha ka käsivarred üle mõõta).
Harutada ma aga enam ei viitsinud, sest see oleks tähendanud üles harutada pea terve kampsun ja siis otsast peale kududa. Nii see jäi mulle kappi seisma ja paremaid aegu oodata.


Suve lõpus sõbrannale mingeid asju kapist näidates jäi see mulle näppu ja küsin, et kuule, kas pole mõnd saledat sõbrannat, kes kampsuni tahaks... et mul see varrukatest kitsas. No ja et näidata, et ikka on ka kitsas, panin selle selga ja oh üllatust - paras oli :) kuuma suvega sai paar kilo täitsa plaaniväliselt maha võetud ja nii mulle see kapmsun ideaalselt selga mahtus :)


Varakevadel, kui kampsun kappi jäi, polnud sellel veel nööpegi ees. Septempri lõpus sai kampsun endale lõpuks nööbid ette ja kui jälle jahedam hooaeg peale hakkas, oli üks soe asi kapis juures. Perfektselt sobib see kampsun teksaseelikuga. :)

7 comments:

Lõngamaniakk said...

Oi see kampsu näeb isuäratav välja! Tahaks niiiiväga näha pilti, kus see ka seljas on!

Tiina said...

Nii vahva, et kõik selle kampsuniga korda sai. Imeilus jätkuvalt!!!

Maarit said...

Aiäth!
Mul endal ka nii hea meel, et suur vaev sai tehtud ja ikka lõpuks saab kanda ka ! :)

Aga head pilti seljas on hetkel kehv saada - ehk et päevavalgust pea et polegi, kogu aeg on hall ja need lähivõttedki sai suure vaevaga tehtud.
Aga proovin kunagi pildi "kampsun seljas" ka ikka ära teha. Sest tõesti ilus on seljas :)

Sinitihane said...

Väga ilus kampsun! Värvid on väga minu maitse järgi!
Ja ei kujuta t6esti ettegi, kuidas see kootud on.

Maarit said...

Ma nüüd ütlen sõnad, mida ma vist sageli kasutan enda tegemiste juures - see on tegelikult väga lihtne :) Kududa on vaja vaid parempidi ja edasi-tagasi, õiges kohas tööd ümber pöörates.
Aga au ja kiitus neile, kes jaksavad sellised kiiksuga mustreid välja mõelda, mida kudumishuvilistel põnev kududa on!

Sinitihane said...

Millest ma aru ei saanud, oli see "lühendatud ridadega ja ühelt küljelt teisele" kudumine.

Maarit said...

Mina passisin ikka tükk aega hämmingus selle kampsuni pilti, et kuidas saab kududa niimoodi ilusaid pikitriipe.
Lugesin mitu korda õpetuse läbi ja hakkasin katsetama.
Lühendatud read on see, kui sa ei koo rida lõpuni vaid keerad poole töö pealt (või teatud kohas nt 10 silmust enne rea lõppu)töö ümber ja kood kohe tagasirea. Ja järgmiselreal kood jälle kõik rea silmused läbi. Kui osad silmused niimoodi kudumata jäävad, saavutabki selle efekti, et töö üks serv on lühem ja teine serv pikem - selle kampsuni juures siis kaeluse juurest on kitsam ja alumine serv on oluliselt laiem
(seletada üsna keeruline, aga kududa õnneks ei ole seda keeruline)
Ehk sai natuke selgemaks...?

Related Posts with Thumbnails