07 May 2010

MEEM: Koolipõlves lugesin

Sinitihane saatis meemi:
1. Pane kirja mõned raamatud, mis sulle koolipõlves eriti meeldisid.
2. Pane kirja mõned raamatud, mis sulle koolipõlves ei meeldinud.
Need raamatud võivad siis olla nii kohustusliku kirjanduse raames loetud kui ka eraviisiliselt neelatud.
Kui tuju on, kirjuta miks meeldis ja miks mitte.
Saada see meem mõnele edasi.

Tuleb tunnistada, et olin kooliajal usin kohustusliku kirjanduse lugeja. Eesti keele õpetajalt sain kiita, et kõik mis oli vaja läbi lugeda, oli minul loetud. No ja nüüd meenutama hakates, tundub, et oli suhteliselt tühi lugemine, sest väga nagu ei mäletagi midagi... Mäletan, et täiesti loetav raamat olid Balzac "Isa Goriot", Tammsaare "Tõde ja õigust" sai loetud rohkem, kui koolis nõuti ning Tolstoi "Anna Karenina" raamatut lugedes oli mu jaoks palju paeluvam Kitty tegelaskuju, kuid temast väga palju just ei kirjutatud. "Romeo ja Julia" lugu oli ilus, ent luulevormis lugemine mitte just kõige toredam. Seega ka "Hamlet" oli pigem tüütu lugemine, sest seal ei olnud enam nii iusat lugu juures.
Bulgakovi "Mesiter ja Margarita" oli mu jaoks liiga ebareaalne, et seda kõike mõista ning täielik piin oli lugeda Hugo "Jumalaema kirik Pariisis". See oli ka üks väheseid raamatuid, mida ma polnudki suuteline lõpuni lugema, ma vist ei jõudnud sellel isegi poole peale. Raamatu lugemine nägi välja nii, et lappasin edasi meeletul hulgal lehekülgi, mis oli täis erinevaid kirjeldusi, et siis neljalauselist dialoogi lugeda.
Kuid erilised lemmikud Dumas "Krahv Monte Cristo" ning Dumas (noorem) "Kameeliadaam". Kumbki neist polnud aga kohustusliku kirjanduse nimekirjas ning loetud täiesti vabatahlikult. Minu jaoks oli "Krahv Monte Cristo" lummav, täis müstikat ja salapära ja siiski ka õnneliku lõpuga :) No ja "Kameeliadaam" sai loetud vist teismelise-armumise perioodil, et niimoodi hinge jäi...

Kuid täiesti hädas meemi edasi saatmisega, sest ma suurel määral vaid käsitööblogide lugeja. Ehk Marre soovib oma mittekäsitööblogis raamatutest kirjutada? :)

Kõigile neile, kes käivad siin blogis käsitööd vaatamas, luban, et kohe-kohe tuleb ka käsitööteemaline postitus.

No comments:

Related Posts with Thumbnails